Ewakuacja próbna - Gr. I-V | Drukuj |

18.10.2018

 
 
 
2018-18_ewakuacja_19 — kopia.jpg
W trosce o bezpieczeństwo przedszkolaków zorganizowana została próbna ewakuacja pod czujnym okiem inspektora BHP p. Joanny Poznańskiej z udziałem Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej nr 3 w Bydgoszczy, którą dowodził kpt. Krzysztof Bąk. Po sygnale alarmowym wszystkie przedszkolaki sprawnie i spokojnie opuściły budynek ustalonymi drogami ewakuacyjnymi. Akcję obserwowali koordynatorzy przedszkolni oraz strażacy. Dowódca zmiany JRG 3 pochwalił dzieci i pracowników za sprawne wykonanie zadania. Przedszkolaki miały okazję obejrzeć wóz bojowy Straży Pożarnej. Dowódca jednostki zaprezentował ubranie strażaka oraz wyposażenie wozu. Dzieci z dumą wsiadały do pojazdu. Dziękujemy całej załodze JRG nr 3 za pożyteczną lekcję edukacyjną.


 
Teatrzyk „Kalejdoskop zagrożeń - bezpieczeństwo” Gr. I-V | Drukuj |

16.10.2018

 
 
 
Tematyka nawiązywała do priorytetowych zadań realizowanych w przedszkolu. Aktorzy w scenkach przedstawiali niebezpieczeństwa, jakie mogą być udziałem dzieci. Przedszkolaki utrwaliły zasady przechodzenia przez jezdnię w miejscach, gdzie jest sygnalizacja świetlna lub jej brak. Przypomniały, że nie wolno rozmawiać z nieznajomymi, ujawniać im swojego adresu, informacji o tym gdzie znajdują się klucze do mieszkania lub gdzie znajdują się wartościowe rzeczy. Nie wolno przyjmować dziecku od nieznajomych cukierków lub innych rzeczy, gdyż mogą być one dla dziecka bardzo niebezpieczne. Milusińscy przekonali się, że osoby nieznajome bywają bardzo podstępne i mogą próbować oszukać dzieci przedstawiając się za dalekich członków ich rodziny. Nie wolno też dzieciom nigdzie chodzić z nieznajomymi. W przypadku kontaktu dziecka z osobą nieznajomą aktorzy bezwzględnie radzili by te głośno wołały „Ratunku policja!” Przypomnieli też numery, które dzieci powinny znać: 997 i 112.W przypadku interwencji policji bardzo ważną rzeczą jest dostarczenie jej jak największej ilości danych np. rysopisu, ubioru osoby zagrażającej dziecku. Dzieci dowiedziały się jak zachować się w przypadku kontaktu z agresywnym psem. Nie wolno uciekać, krzyczeć czy panikować, a raczej spokojnie przytulić się do drzewa, patrzeć w górę, powtarzać uspakajające słowa. Poznały też pozycję „na żółwia”, która w kontakcie z nieznanym psem może uratować zdrowie a może nawet życie. Było to bardzo pouczające przedstawienie, a przekazane dzieciom rady chyba na zawsze zapadną im w ich pamięci.
2018-10-1teatrzyk_kalejdoskop_8 — kopia.jpg

 
Spotkania w Klubie Czytających Rodziców - Gr. V | Drukuj |

15.01.2018

 
 
 
2018-10-15_klub_czyt_rodzicow_7 — kopia.jpg
Pięcio i sześciolatków odwiedzili: pani Kamila Kosowska - mama Alana, pani Marta Smoczyńska - Marczak - mama Antka oraz pan Łukasz Lewandowski - tata Olka. Pani Kamila przybliżyła przedszkolakom ulubioną książkę jej dzieci pt. „Z muchą na luzie ćwiczymy buzie, czyli zabawy logopedyczne dla dzieci”. Wspólne czytanie i powtarzanie tekstów, oprócz wesołej zabawy, prowokowały dzieci do ćwiczenia aparatu mowy. Pani Marta czytała książkę Renaty Piątkowskiej pt. „Piegowate opowiadania” o rezolutnym chłopcu, dla którego codzienne życie w rodzinie i w przedszkolu jest pełne niezwykłych przygód i odkryć. Pan Łukasz zapoznał dzieci z historią zaginionych skarpetek w książce Justyny Bednarek „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek”. Dziękujemy Rodzicom za przedstawienie ciekawych treści literackich.


 
Koncert w Filharmonii Pomorskiej - Gr. III, IV, V | Drukuj |

15.10.2018

 
 
 
Koncert „Roztańczona niespodzianka wyskakuje z paczki” opowiadał o tańcu. Pięcio i sze-ściolatki słuchając muzyki klasycznej, jazzowej i współczesnej obserwowały tańce solistki. Mali słuchacze obserwowali techniki taneczne: baletu, tańca współczesnego, jazzowego i boogie woogie. Dzieci dowiedziały się, że w tańcu ważna jest precyzja ruchów, dokładność, wytrzymałość, samodyscyplina i miłość do sztuki. Te wszystkie umiejętności zostały zapre-zentowane przez panią Wiktorię, która ukazała piękno mowy ciała, a w finale koncertu zapro-siła wszystkich małych widzów do wspólnych pląsów. Solistce towarzyszyli: wiolonczelistka, pianista i skrzypek grający fragmenty kompozycji Piotra Czajkowskiego „Taniec kwiatów”, walc Johanna Straussa „Nad pięknym modrym Dunajem” oraz taniec ludowy „Polka”. To było miłe przeżycie. Przedszkolaki były zachwycone, co wyraziły gromkimi brawami.
2018-10-15_koncert_filh_1 — kopia.jpg


 
Akademia Zdrowego Przedszkolaka „Piramida Zdrowego Żywienia ” - Gr. IV | Drukuj |

12.10.2018

 
 
 
2018-10-12_akademina_ piramida_gr4_1 — kopia.jpg
Sześciolatki przystąpiły do XXIV Akcji programu kształtującego nawyki zdrowego żywienia. Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka po raz kolejny towarzyszyły dzieciom w utrwaleniu walorów zdrowotnych poszczególnych pięter piramidy. Sześciolatki, za pomocą ilustracji samodzielnie tworzyły poszczególne piętra. Dowiedziały się, że produkty umieszczone na niższych piętrach powinny być częściej spożywane w ciągu dnia, niż te z wyższych pięter. Ziarna słoneczników oraz pestki dyni stały się inspiracją do wykonania jeży. Natomiast jesienna aura do aktywności ruchowej na świeżym powietrzu, która jest podstawą całej piramidy i prawidłowego rozwoju dziecka.


 
Zajęcia w Muzeum Okręgowym im. Leona Wyczółkowskiego - Gr. V | Drukuj |

11.10.2018

 
 
 
Pani Maria, kustosz działu etnografii, poprzez lekcję „Rejony etnograficzne” przybliżyła pięcio i sześciolatkom życie i tradycje kujawskiej wsi. Dzieci poznały dawniejsze narzędzia i urządzenia służące do prac gospodarskich: kijankę do prania, maselnicę do robienia masła, żuraw studzienny, szondy do noszenia wody, „pieska” do zdejmowania butów, elementy zdobnictwa wnętrz mieszkalnych oraz wyroby garncarskie. Oglądały i przymierzały damskie i męskie stroje ludowe. Poprzez makietę poznały wygląd gospodarstwa rolnego, zabudowania mieszkalne oraz gospodarskie. 
2018-10-11_muzeum_gr5_20 — kopia.jpg

 
Lekcja patriotyzmu „Kto ty jesteś? Polak mały!” w Muzeum Wojsk Lądowych- Gr. IV | Drukuj |

11.10.2018

 
 
 
2018-10-11_lekcja_w_mwl_gr4_15 — kopia.jpg
Spotkanie z panem Jakubem, z okazji obchodów 100-lecia odzyskania niepodległości było dla dzieci żywą lekcją w kształtowaniu szacunku dla własnego państwa oraz poczucia tożsamości narodowej. Sześciolatki utrwaliły wygląd i znaczenie symboli narodowych: godła, flagi i hymnu. Zostały pouczone, że do symboli narodowych należy odnosić się z szacunkiem. Z uwagą wysłuchały legendy „O Lechu, Czechu i Rusie”. Dowiedziały się, że biały orzeł na tle zachodzącego słońca tak zauroczył Lecha, że postanowił umieścić go w godle własnego królestwa. Przedszkolaki uczestniczyły w zabawie muzyczno-ruchowej do pieśni „Warszawskie dzieci”. Rozpościerały ręce na boki, naśladując rozkładanie skrzydeł przez orła oraz patrzyły w prawą stronę, tak jak ptak w polskim godle. W postawie „na baczność” zaśpiewały hymn Polski. Oglądały i nazywały części ubioru żołnierza. Demonstrując na głowach rekwizyty nauczyły się rozróżniać nakrycia głowy: rogatywkę, beret oraz furażerkę. Dowiedziały się, że kolor świadczy o określonym rodzaju formacji wojskowej.


 
Wycieczka do „Wioski Chlebowej” w Janiej Górze” – Gr. IV | Drukuj |

02.10.2018

 
 
 
Tego dnia przedszkolaki zaopatrzone w plecaczki miały nie lada frajdę, bowiem czekał ich pierwszy w tym roku szkolnym wspólny wyjazd autokarem do tajemniczo brzmiącej wioski chlebowej. Na miejscu przywitały dzieci panie w przepięknych strojach ludowych. Naszym przewodnikiem i opiekunem została pani Wioletta, która opowiedziała dzieciom legendę związaną z tym miejscem oraz historię potwora „Luppo”, który zamieniał tych którzy go zobaczyli w kamienie. W dalszej kolejności uczestnicy wycieczki poznawali tajniki wypieku chleba w prawdziwym piecu chlebowym. Dzieci własnoręcznie – rączkami oprószonymi mąką formowały ciasto i wkładały do specjalnych korytek, smarowały wodą, nacinały, a na końcu dekorowały swój chlebek ziarnami. Gdy chlebek znalazł się w piecu dzieci z udziałem niezwykłych postaci: Gospodarza, Strażnika Soli, Strażnika Ognia, Strażnika Wody i Stracha poszukiwały produktów potrzebnych do wypieku chleba, poznając przy tym prace rolników w dawnych czasach np. ścinanie zbóż z użyciem sierpów, kos, młócenie cepem. Niewątpliwą atrakcją wycieczki były zabawy ruchowe na „Wesołej Łączce”, a także możliwość skosztowania przepysznych podpłomyków czy zapiekanek. Na zakończenie każde dziecko otrzymało do domu swój jeszcze ciepły, pachnący bochenek chleba a cała grupa Dyplom Rolnika. Wszyscy byli zafascynowani tym niezwykle urokliwym miejscem, przesympatycznymi paniami prowadzącymi oraz ogromem wiedzy jaką zdobyły. To był bardzo udany dzień. 
2018-10-02_wioska_chlebowa_gr4_39 - kopia.jpg


 
Wycieczka do Wioski Chlebowej w Janiej Górze – Gr. III | Drukuj |

02.10.2018

 
 
 
2018-10-02_wioska_chlebowa_gr3_47 - kopia.jpg
Dzieci w asyście czterech gospodyń prześledziły drogę od kłosów zboża do bochenka chleba. W Głównej Izbie poznały legendę Wioski Chlebowej, którą nękało straszydło Luppo przegonione przez Rycerza Janka, od imienia którego powstała nazwa miejscowości. Dzieci uczestniczyły w procesie wyrabiania chleba od przesiewania mąki, wykonania zaczynu, wygniatania i obserwacji wyrastania ciasta. Swoje ciasto wkładały do korytek, dekorowały je nasionami i oznaczały numerkami, po czym obserwowały pieczenia chleba w piecu chlebowym na powietrzu. Na ścieżce edukacyjnej pt. „Stracha pokonamy, chleba nie oddamy” wykonywały zadania tajemniczych osób aby zdobyć produkty niezbędne do upieczenia chleba. Wykonywanie zadań utrudniał wszędobylski Strach Luppo. Spotkały Strażnika Soli i aby otrzymać worek z solą musiały rozpoznać sól pośród innych produktów. Ucierały na żarnie ziarna zbóż aby otrzymać worek mąki i kłosy zbóż. Aby zdobyć wodę od Strażnik Wody obserwowały jak wydobywa ją ze studni, a potem zakładały na ramiona nosidło z wodą. By zdobyć zakwas musiały rozpoznać go po zapachu i wykonać ćwiczenia gimnastyczne. U Gospodyni zdawały egzamin na „Młodego Rolnika” zapoznając się jak dawniej koszono, młócono i orało się pole. Z pomocą Gospodyni próbowały młócić zboże cepem oraz naśladować koszenie kosą. Strażnik Ognia zaprosił dzieci na słodkie podpłomyki, a potem były zabawy na „Wesołej łączce”, gdzie trzeba było wykazać dużą energię i aktywność. Na lekcji muzealnej w sali z historycznym sprzętem gospodarstwa domowego można było pisać gęsim piórem, obejrzeć naftowe lampy i świeczniki. Na zakończenie był test na rozpoznawanie ziaren zbóż i wręczenie grupowego Dyplom Rolnika za zdobycie I miejsca.


 
Zajęcie edukacyjne z funkcjonariuszem Straży Miejskiej - Gr. III, IV i V | Drukuj |

28.10.2018

 
 
 
Specjalista Wojciech Nowak, pracujący w Referacie Profilaktyki i Prewencji Straży Miejskiej z ogromną przyjemnością i z wielkim zaangażowaniem opowiadał o swojej pracy. Wyjaśnił na czym polega różnica między strażnikiem miejskim, a policjantem czy strażakiem. Dzieci obejrzały elementy munduru, czapki oraz przedmiotów, które służą podczas pełnienia obowiązków. Celem zajęć było poszerzenie wiedzy przedszkolaków na temat obowiązujących zasad bezpieczeństwa na ulicy, w przedszkolu i w domu, a także wdrażanie obowiązku ich przestrzegania. Dzieci ćwiczyły prawidłowe przechodzenie przez jezdnię. Wykazały się znajomością zasad bezpieczeństwa na drodze, opisały funkcje sygnalizacji świetlnej oraz „zebry”. Gość przypomniał zasady dotyczące kontaktów z osobami nieznajomymi. Zachęcił dzieci do odegrania scenki. Omówił zachowanie się w sytuacji kontaktu z obcym psem.
2018-09-28_straz_miejska_19 - kopia.jpg


 
Akcja „Sprzątanie Świata”Gr. I-V | Drukuj |

21.09.2018

 
 
 
2018-09-21_sprzatanieswiata_11 - kopia.jpg
Maluszki utrwalały słowo „segregacja”, odróżniały i segregowały plastiki, baterie i płyty. W przedszkolnym sklepiku kupowały zdrową żywność i uczyły się co zrobić z pustymi opakowaniami. Czterolatki poznały odpady, które można ponownie przetworzyć. Oglądały plakaty oraz książki opowiadające o wyrzucaniu i segregowaniu śmieci. Dowiedziały się, co może powstać z przetworzonych odpadów oraz jaki kolor pojemnika służy do wyrzucania plastikowych butelek, papierów, metalu oraz szkła. Pięciolatki uwagę poświęciły segregowaniu odpadów oraz recyklingowi. Starszaki z Gr. IV przyszły ubrane na zielono. Czekały na nie korony „Przyjaciół przyrody” oraz zielone baloniki. Uczyły się prawidłowej segregacji śmieci, a poprzez analizę historyjki obrazkowej „O chorej Planecie” dostrzegły i wskazały konsekwencje braku zainteresowania człowieka stanem środowiska naturalnego. Starszaki z Gr. V oglądając film zgłębiały wiedzę o problemie dzikich wysypisk, odpadach wielkogabarytowych i odpadach budowlanych. Potem wszystkie przedszkolaki zaopatrzone w specjalne rękawice i worki, pamiętając o zasadach higieny i bezpieczeństwa wybrały się w teren na sprzątanie świata. Maluchy posprzątały plac w pobliżu budynku przedszkola , a średniaki i starszaki okoliczne osiedlowe tereny.


 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 56 - 66 z 985