Światowy Tydzień Mózgu – Gr. III, IV, V | Drukuj |

14.03.2019

 
 
 
2019-03-14_tydzien_mozgu_9 - kopia.jpg
Dzieci dowiedziały się do czego służy mózg, jak pracuje i jak należy o niego dbać. Mózg kontroluje wszystko co robimy i pracuje przez cały czas, nawet wtedy gdy śpimy. Jest centrum dowodzenia naszym ciałem. Dzieci przyniosły książeczki dotyczące mózgu adresowane do przedszkolaków. Zdobyły przekonanie, że najlepszym sposobem na zachowanie sprawności mózgu są różnorodne ćwiczenia. Wychodząc temu naprzeciw rozwiązywały zagadki, rebusy, łamigłówki, układały puzzle - części ludzkiego ciała, liczyły. Inną odmianą gimnastyki dla szarych komórek było kolorowanie mandali. Pięcio i sześciolatki dowiedziały się że, to właśnie w mózgu są najważniejsze ośrodki odpowiedzialne za funkcjonowanie naszego organizmu. Dzięki mózgowi widzimy, słyszymy, czujemy, gromadzimy i przetwarzamy informacje. Dzieci z dużym zainteresowaniem słuchały informacji o budowie mózgu i jego działaniu, zadawały pytania i oglądały ilustracje. Obejrzały prezentację multimedialną pt. „Tajemnice mózgu”. Przedstawiły w formie plastycznej większość czynności, za które odpowiada mózg. Wszystkie podejmowane tego dnia działania miały na celu doskonalenie koncentracji uwagi, pamięci, orientacji i innych aktywności ludzkiego mózgu. To był bardzo aktywny dla naszego mózgu dzień.


 
Teatrzyk „Przygody Krasnala Pączka” Gr. I-V | Drukuj |

11.03.2019

 
 
 
Aktorzy z krakowskiego Teatru „ Kanon” przedstawili w humorystyczny sposób historię krasnala łakomczucha. Objadał się pączkami, cukierkami i ciasteczkami. Był grubiutki, bardzo leniwy i ciągle głodny. Za nic miał gimnastykę i zdrowe odżywianie. Na szczęście z pomocą przyszli mu przyjaciółka Skromnisia i król Figlarz. Dzieci brały czynny udział w przedstawieniu. Pomagały Pączkowi zerwać ze złymi nawykami. Z dużym entuzjazmem radziły bohaterowi jak należy postępować. Jednocześnie miały możliwość zrozumienia, że nie można spożywać dużej ilości słodyczy, lecz zastąpić je owocami i warzywami oraz aktywnością ruchową. Pączek ze strachu, że go zjedzą, zaczął zdrowo się odżywiać i uprawiać gimnastykę. Postanowił nawet zmienić imię, gdyż nie chciał być już łakomczuchem. Zachęcał dzieci do zdrowego stylu życia. Przez cały spektakl przedszkolaki doskonale się bawiły.
2019-03-11_teatrzyk_23 - kopia.jpg


 
Gazetka Przedszkolna „Leśne Echo” – Wiosna 2019 | Drukuj |


 
 
 
gazetka wiosna 2019.png
W dziale „Nasza gazetka” zamieściliśmy najnowszy 82 numer „Leśnego Echa”. Dziękujemy Rodzicom, Babciom i Dziadkom za materiały. Zachęcamy do pobierania


 
Zajęcia edukacyjne „Wynalazki” - Gr. IV | Drukuj |

08.03.2019

 
 
 
Sześciolatki dowiedziały się, jak należy rozsądnie korzystać z osiągnięć techniki. Poznały historię żarówki i jej zastosowanie w życiu codziennym. Wymieniły naturalne i sztuczne źródła światła. Podczas zajęć plastycznych wykonały żarówkę z folii, papieru i kreatywnych drucików. Uczestnicząc w zabawie badawczej „Telefon z kubeczków” odkryły, że dźwięk może wędrowaćod nadawcy do słuchacza po sznurku, zaś kubeczki podczas mówienia ulegają drganiom. Na podstawie ilustracji dostrzegły rozwój cywilizacji. Rozpoznawały urządzenia techniczne i sposoby przeobrażania ich przez ludzi w coraz doskonalsze formy. Przedszkolaki poznały działanie maszyny do pisania. Zauważyły, że wynalazek ten nie pobiera prądu i jest odpowiednikiem dzisiejszych laptopów.
2019-03-08_zajecia_wynalazki_12 — kopia.jpg


 
Wycieczka do Warsztatu Terapii Zajęciowej „ Modrzew” – Gr. IV | Drukuj |

04.03.2019

 
 
 
2019-03-04_wycieczka_modrzew_31 — kopia.jpg
Kształtując postawę proekologiczną sześciolatki poznały sposoby wykorzystywania niektórych odpadów jak: papier, plastik, szkło. Kierownik warsztatów pani Magdalena Zajkowska oprowadziła dzieci po pracowniach, w których pod nadzorem instruktorów podopieczni wykorzystywali surowce naturalne i sztuczne w celu nadania tzw. „drugiego życia”. W pierwszej pracowni - małej poligrafii przedszkolaki zobaczyły jak można ozdobić pudełka, zrobić samodzielnie torebkę na prezent oraz koperty. W drugiej ogrodniczo – przyrodniczej zapoznały się ze sztukę tworzenia mis, doniczek, wazoników, świeczników. Wszystkie przedmioty wykonane zostały z drewna i gliny. W trzeciej - plastycznej poznały sposoby przetwarzania rolek po papierze toaletowym, z których powstały piękne kolorowe kwiaty. Natomiast w pracowni kroju i szycia, haftu i tkactwa dzieci zobaczyły różne techniki wykonywania haftu płaskiego, krzyżykowego, supełkowego i płaskiego. Sześciolatki nabyły przekonanie, że surowce naturalne trzeba oszczędzać i dbać o środowisko, w którym żyjemy. 


 
Program przedszkolnej edukacji antytytoniowej „Czyste powietrze wokół nas”- Gr IV | Drukuj |

26.02.2019

 
 
 
Sześciolatki w trakcie wycieczki po pobliskim osiedlu rozpoznawały różne źródła dymy. Rozwijały wrażliwość na szkodliwość dymu papierosowego. Poznawały miejsca w których mogą być narażone na dym. Dowiedziały się, że wdychając dym tytoniowy mogą mieć osłabiony system odpornościowy i częściej chorować. Pogłębiły swoje kompetencje w zakresie umiejętności zachowania się w sytuacji gdy inni palą. Poznały maskotkę Dinusia i piosenkę o nim. Wykonywały różnorodne prace plastyczne na powyższy temat. Dzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniami z rówieśnikami.
2019-02-26_czyste_powietrzegr4_5 — kopia.jpg


 
Program edukacji antynikotynowej „Czyste powietrze wokół nas” - Gr. V | Drukuj |

25.02.2019

 
 
 
2019-02-25_czyste_powietrzegr5_3 — kopia.jpg
Celem zajęć edukacyjnych.opracowanych przez Państwową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną. było wzbogacenie wiedzy dzieci na temat skutków palenia papierosów oraz nabywanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach przebywania w zadymionych pomieszczeniach. Pięcio i sześciolatki uczestniczyły w zajęciach otematyce: „Co i dlaczego dymi?”, „Jak się czuję, kiedy dymi papieros?”, „Co się dzieje, kiedy ludzie palą papierosy?, „Jak unikać dymu papierosowego?”. Zajęciom towarzyszyła maskotka programu, dinozaur Dinek, która pomagała w rozwiązywaniu zadań problemowych, uczyła współdziałania w zespole, była bohaterem historyjki, opowiadania i piosenki. Podczas zajęć, dzieci m.in.: wykonały postać Dinka z talerzyków papierowych, rysowały znaczki zakazujące palenie, wymyślały hasła zachęcające dorosłych do dbania o zdrowie i zerwania z nałogiem palenia papierosów, wykonywały ćwiczenia oddechowe, relaksacyjne i wizualizacyjne uświadamiające, że oddychanie świeżym powietrzem jest zdrowe. Wprowadzenie wychowania antynikotynowego jako części wychowania zdrowotnego stanowi pierwsze ogniwo działań edukacyjnych na rzecz kształtowania świadomych postaw antynikotynowych u dzieci.


 
Zajęcia w Szkole Podstawowej Nr 15- Gr. IV | Drukuj |

19.02.2019

 
 
 
Sześciolatki spotkały się z nauczycielką panią Justyną Kosz i uczniami klasy I a. Tematem wspólnych działań było „Niewidzialne powietrze, czyli co wiemy o powietrzu?”. Dzieci, dzięki licznym doświadczeniom jak również prezentacji multimedialnej, poznawały właściwości powietrza. Zapoznały się ze zjawiskiem smogu w mieście i przyczynami jego powstawania. Zrozumiały zagrożenie i skutki wynikające z powstawania zjawiska smogowego. Dzięki zdobytej wiedzy przedszkolaki uwrażliwiły się także na potrzebę dbania o czyste powietrze, jeden z ważnych czynników dbania o przyrodę.
2019-02-19_spnr15_30 — kopia.jpg


 
Zajęcia wMuzeum Wodociągów - Gr. IV | Drukuj |

18.02.2019

 
 
2019-02-18_muzeum_10 — kopia.jpg
W gmachu muzeum przywitał dzieci pan Adam Kosecki, który opowiedział skąd bierze się woda i w jaki sposób trafia do kranów. Dzieci dowiedziały się także, że o wodę trzeba dbać, chronić ją i szanować. Film opowiadający o historii wodociągów poszerzył wiedzę o najstarszych, starszych i obecnych sposobach gospodarowania wodą. Niewątpliwą atrakcją były doświadczenia z wodą prezentowane przez pana Bartka Bromberskiego. Zadaniem dla wszystkich dzieci było ułożenie na powierzchni wody w szklanym zbiorniczku żetonu służącego kiedyś do zakupów. Ciekawe było przejście przez tunel kanalizacyjny i pozowanie do pamiątkowego zdjęcia.


 
Przedszkolaki z wizytą w Szkole Podstawowej nr 20 - Gr. V | Drukuj |

12.02.2019

 
 
 
Sześciolatki miały okazję zobaczyć miejsce, w którym spędzą kolejne lata swojego życia. Dużym przeżyciem było uczestniczenie w zajęciach z robotyki. Dzieci mogły spróbować nauki konstruowania i programowania poprzez zabawę uwielbianymi klockami LEGO. Poszukiwały różnic między człowiekiem, a robotem. Zastanawiały się, gdzie można spotkać roboty oraz poznały język i sposób myślenia robotów. W bibliotece szkolnej na wygodnych siedziskach oglądały książki, rozwiązywały zagadki oraz tworzyły opowiadanie. Pani Kasia zaprowadziła przedszkolaków na kolejne klasowe zajęcia. Wszyscy zasiedli w ławkach i otrzymali zabawne okulary. Trzeba było wykazać się znajomością zasad ruchu drogowego i rozróżniać figury geometryczne. Szkoła bardzo podobała się wszystkim przedszkolakom. Jako siedmiolatki chętnie rozpoczną naukę w pierwszej klasie.
2019-02-12_spnr20_7 — kopia.jpg


 
Koncert „Serduszko puka w rytmie cha-cha…„Gr. I-V | Drukuj |

11.02.2019

 
 
 
2019-02-11_koncert_16 — kopia.jpg
Pani Ada ze swymi gośćmi przypomniała o minionych Dniach Dziadków oraz o karnawale. Pan Andrzej zagrał na skrzypcach popularną europejską polkę „Dziadek” i poleczkę Brahmsa. Przedszkolaki dowiedziały się, że muzyk grający na skrzypcach to skrzypek. Obserwowały sposób gry na skrzypcach. Omawiały jak jest zbudowany instrument i smyczek. Pani Marta zaśpiewała „Czardasza” F. Lehara i śpiewając opowiedziała o „Spóźnionym słowiku”. Przedszkolaki bawiły się także tańcząc i grając na instrumentach perkusyjnych do utworów nawiązujących do Walentynek.


 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 34 - 44 z 1021