Powitanie Wiosny z Radą Osiedla „Leśne” -Gr. III, IV i V | Drukuj |

21.03.2018

 
 
 
2018-03-21_powitanie_wiosny_10 - kopia.jpg
Z inicjatywy Rada Osiedla „Leśne” przedszkolaki wraz z dziećmi z wszystkich osiedlowych placówek spotkały się na skwerze im. Teresy Ciepły aby powitać wiosnę. Kolorowy radosny pochód dzieci przebranych w zwiastuny nowej pory roku: żabki, ptaszki, zajączki, bociany, z kolorowym gaikiem i kwiatami wzbudzał duże zainteresowanie przechodniów. Po wspólnym śpiewie wiosennych piosenek przedszkolaków i uczniów powitała przedstawicielka Rady Osiedla „Leśne” - pani Zofia Kosmalska w towarzystwie Pani Wiosny. Każdy otrzymał słodki upominek od organizatora spotkania.


 
Wizyta w Szkole Podstawowej nr 15 - Gr. IV | Drukuj |

14.03.2018

 
 
 
Pięcio i sześciolatki udały się do świetlicy. Pani Kasia Janulewicz opowiedziała o świetlicowych zajęciach uczniów, pokazała wyposażenie i dekoracje. Przedszkolaki poznały patronkę szkoły, Teresę Ciepły. Następnie obserwowały w różnych częściach sali gimnastycznej grę w siatkówkę, hokeja i skoki na trampolinie. Odwiedziły też siłownię i bibliotekę. 
2018-03-14_szkola_sp15_gr4_1 - kopia.jpg


 
Zajęcia z ratownikiem medycznym - Gr. IV | Drukuj |

14.03.2018

 
 
 
2018-03-14_ratownik_med_gr4_9 - kopia.jpg
Pięcio i sześciolatki odwiedził p. Adrian Boruta z córką Weroniką, absolwentką naszego przedszkola. W ramach tematu ,,Życiodajna woda” przedszkolaki rozmawiały, że woda stanowi u dzieci 80% całego organizmu, że trzeba ją pić codziennie. Ważne jest picie wody zwłaszcza latem, nawet gdy nie czujemy pragnienia. Dzieci rozważały jak duże są zasoby ziemi w wody słodkie (jeziora, rzeki) i słone (morza i oceany). Ważnym tematem wspólnych rozważań była nauka ratowania człowieka. Jeżeli trzeba komuś pomóc, sprawdzamy czy miejsce jest bezpieczne. Prosimy o pomoc przechodnia. Wskazujemy osobę, która ma zadzwonić po karetkę. Następnie pytamy poszkodowanego co się stało. Jeśli nie odpowiada, odchylamy do tyłu jego głowę, wykonujemy 30 uciśnięć klatki piersiowej oraz 2 wdechy powtarzane cyklicznie. Robimy to aż do przyjazdu pogotowia. Dzieci obserwowały zastosowanie koca ratunkowego termoizolacyjnego, tzw. „folii życia”, której srebrna strona grzeje, a złota chłodzi.


 
Zielony ogródek - Gr. V | Drukuj |

12.03.2018

 
 
 
Aby dokładnie obserwować rozwój i wzrost roślin pięcio i sześciolatki posiały nasionka i zasadziły cebulki. Każdy mógł dokładnie obejrzeć nasiona pod lupą, określić ich kształt, przyjrzeć się cebuli, sprawdzić jej zapach. Omówione zostały etapy wzrostu roślin i co należy zrobić by rosły. Do samodzielnie ozdobionych pojemniczków dzieci nasypały ziemię i zasadziły cebulki. Wyrośnie szczypiorek, który będzie wspaniałym dodatkiem do własnoręcznie przygotowywanych kanapek. Teraz trzeba systematycznie roślinki podlewać i obserwować ich wzrost.
2018-03-12_zielony_ogrodek_gr5_9 - kopia.jpg


 
Spotkanie z judokami z Klubu Sportowego Judo - Gr. V | Drukuj |

09.03.2018

 
 
 
2018-03-09_klub_judo_gr5_1 - kopia.jpg
Dzieci gościły trenera p. Zoltana – tatę Stasia i jego podopieczną Martę Twardowską. Przedszkolaki były pod wrażeniem strojów w których zaprezentowali się goście – tradycyjne kimona przewiązane pasami i luźne spodnie. Na początku zaprezentowali różne chwyty, uderzenia, przeskoki. Pan Zoltan opowiedział dzieciom o zasadach obowiązujących w judo, mimo iż jest to sport walki, nie można kopać, szarpać, uderzać, należy szanować przeciwnika. Aby pokonać przeciwnika, wystarczy wykorzystać odpowiedni chwyt. Marta opowiedziała dzieciom o treningach judo dla dzieci, które opierają się na zabawach rozwijających zwinność, szybkość, wytrzymałość, siłę, zręczność. Dzieci miały okazję spróbować swoich siłę „walce” z zawodniczką. Dziękujemy za przybliżenie przedszkolakom fascynującej dyscypliny sportowej.


 
Zajęcia w Bibliotece Miejskiej ,, O środowisko dbamy-wodę oszczędzamy” - Gr. IV | Drukuj |

08.03.2018

 
 
 
Pani bibliotekarka - Elżbieta Ratajczak zaprosiła dzieci do wysłuchania i obejrzenia utworu ,,Bajka o Wiśle”. M. Zarębskiej. Oglądając obrazkowy teatr z pięknie ilustrowanymi kartami przedszkolaki poznawały bieg Wisły od jej źródeł, aż do ujścia. Dowiedziały się o Wisełce Białej, która spływa po zboczu Baraniej Góry i Wisełce Czarnej- potoku źródłowym rzeki Wisły ze źródłami w postaci małych oczek wodnych na mokradłach. Dzieci zaobserwowały, że Królowa Rzek płynie przez Kraków, Toruń, Bydgoszcz. Przed wpłynięciem do morza rozlewa sie na łąki, a płaska równina - delta Wisły to Żuławy. Rzeka jest mieszkaniem roślin, rybek np. pstrągów, okoni, leszczy. Rzeką płyną statki, kajaki. Na rzece tworzy się zapory i elektrownie wodne. O tę największą polską rzekę powinniśmy dbać i nie wyrzucać do niej śmieci. Potem dzieci oglądały karty bajki ,,Kotka Milusia” E. Molisani. Uświadomiły sobie, że woda potrzebna jest do życia również zwierzątkom. Zainteresowanie wzbudziły książki: ,,Ekologia”, ,,Przyroda- niezwykłe zjawiska”, ,,Zaopiekuj się Ziemią”. Do przedszkola wypożyczyły pozycję ,,Księga przyroda-niezwykłe zjawiska”. Zadaniem dla wszystkich było kolorowanie obrazka z bajki o kotku.
2018-03-08_biblioteka_14 - kopia.jpg


 
Zajęcia edukacyjne w Muzeum Wodociągów - Gr. IV | Drukuj |

06.03.2018

 
 
 
2018-03-06_muzeum_gr4_35 - kopia.jpg
Dzieci pięcio- i sześcioletnie poznawały stację wodociągową „Las Gdański”- obiekt Miejskich Wodociągów i Kanalizacji w Bydgoszczy. Obserwowały i słuchały opowieści przewodnika p. Pawła Antonkiewicza o tym jak woda trafia do kranów, że czerpiemy ją z zasobów podziemnych i w jaki sposób pozbywamy się ścieków, czyli nieczystości trafiających do oczyszczalni. Rozmawiały o wodociągach i o tym, że dawniej woda płynęła drewnianymi rurami. Podawały przykłady występowania wody w postaci deszczu, śniegu, gradu, a potem ujrzały to w treści filmu o obiegu wody w przyrodzie. Do refleksji zachęciło pytanie ,,Czy można podać komuś wodę? ”. Oczywiście, że tak: w postaci lodu i tak długo możemy ją trzymać jak tylko będzie zmarznięta. Dzieci rozmawiały o tym, że woda zapewnia nam rozrywkę poprzez możliwość kąpieli, ale może też być groźna w postaci burzy. Przedszkolaki zaglądały do „studni bez dna” obserwując lecącą wodę nie podłączoną do wodociągu. Eksperymentując z wodą poznawały jej tajemnice. Obracając korbą dostrzegły, że powierzchnia wirującej cieczy przybiera kształt podobny do kuli, w której się znajduje. Obserwacje pokazały że „nurek” może pływać pod powierzchnią wody. Gdy na wodę działa ciśnienie „nurek” zanurza się. Obserwowały schemat działania Wieży Ciśnień, działanie pomp ssania i tłoczenia. W doświadczeniach z wodą, prowadzonych z p. Bartłomiejem Bromberkiem wysuwały wnioski, że szybciej w wodzie ciepłej aniżeli w zimnej rozpuszczają się barwniki, sól i cukier. Podczas spaceru obserwowały ciekawą imitację kanału oraz sprzęt i akcesoria wodociągowo-kanalizacyjne, począwszy od okresu staropolskiego, aż po czasy współczesne.


 
Ogólnopolska akcja„Góra Grosza” -Gr. I-V | Drukuj |

02.02.2018

 
 
 
Tradycyjnie, jak co roku nasze przedszkole wzięło udział w akcji, której celem jest pomoc dzieciom wychowującym się poza rodziną, w domach dziecka, rodzinach zastępczych. Ważnym aspektem akcji jest pokazanie najmłodszym dzieciom, jaką siłę może stanowić drobna pomoc wielu ludzi i wspólne działanie dla dobra potrzebujących. Przedszkolaki nie zawiodły. Każdy przynosił tyle, ile mógł w myśl zasady „Jeden grosz znaczy niewiele, ale Góra Grosza jest największa na świecie"
2018-02-02_grosza_7 - kopia.jpg


 
Zajęcia w kl. III b. Szkoły Podstawowej nr 15- Gr. III | Drukuj |

01.02.2018

 
 
 
2018-02-01_spotkanie_wsp15_23 - kopia.jpg
Pięciolatki uczestniczyły w zabawach przyrodniczo - matematycznych prowadzonych przez nauczycielkę Justynie Kosz z klasą III b. Podczas lekcji wszyscy uczestnicy podejmowali aktywne działania metodą stacyjną. Przedszkolaki układały liczby od najmniejszej do największej i wyszukiwały różnice na obrazkach na tablicy interaktywnej. Ważyły przedmioty i porównywały ich ciężar wykorzystując odważniki. Eksperymentowały „Gdzie jest więcej wody?” z zastosowaniem naczyń o różnych kształtach i objętości. Zanurzając słoiczek z ciepłą wodą w naczyniu z wodą zimną, obserwowały jak zabarwiona ciepła woda unosi się do góry. Z pomocą uczniów poznały odpowiedź na zaobserwowane zjawisko. Komponowały z mozaikowego parkietażu różne wzory, kształcąc wyobraźnię przestrzenną i kreatywność. Poprzez zagadkowe „koło fortuny” utrwaliły zjawiska przyrodnicze poszczególnych pór roku. Serdecznie dziękujemy p. Justynie za interesujące zabawy rozbudzające u dzieci ciekawość wobec otaczającego świata. 


 
Spotkanie z leśniczym – Gr. III, IV, V | Drukuj |

29.01.2018

 
 
 
Pan Leśniczy - Zbigniew Sikora z leśnictwa Kruszyn opowiadał o swojej pasjonującej pracy, o lesie i mieszkających w nim zwierzętach. Podkreślał, że człowiek jest gościem w lesie i musi szanować zwyczaje gospodarzy, czyli zwierząt. Dzieci poznały zwyczaje sarny, dzika i lisa. Leśniczy wyjaśnił, jak prawidłowo dokarmiać zwierzęta zimą, głównie ptaki. Podkreślał, że w czasie srogiej zimy dokarmianie jest koniecznością. Jeśli zacznie się dokarmiać zwierzęta, nie można tego zaniechać. W rozmowie przedszkolaki wykazały się dużą wiedzą na temat ptaków, które odlatują i tych, które pozostają na zimę. Informacje dotyczące natury oraz jej ochrony, przekazane bardzo ciekawie, pozostaną w pamięci najmłodszych. Przedszkolaki otrzymały odblaskowe breloczki i pokarm dla ptaków. Serdecznie dziękujemy za piękne opowieści.
2018-01-29_spotkanie_lesniczy_8 - kopia.jpg


 
Koncert „Zima, zima …” | Drukuj |

25.01.2018

 
 
 
2018-01-25_koncert_18 - kopia.jpg
Dźwięki pianina, klarnetu, grzechotek i janczarów oraz śnieg za oknem wprowadziły dzieci w zimowy nastrój. Pani Ada i muzycy: Konrad i Adam rozgrzewali widownię. Przedszkolaki rytmicznie wspierały graną „Polkę Dziadek” nawiązującą do święta babci i dziadka. Wysłuchały zimową piosenkę autorstwa M. Konopnickiej „Zła zima”, „Zmarzlak blues”. W kole zatańczyły z panem Adamem walca J. Straussa „Wiedeńska krew”. Wykonały improwizację do utworu „ Łyżwiarze” E. Waldteufela. Piosenka „Biały walczyk” przypomniała o dokarmianiu zwierząt zimą. Przedszkolaki inspirowane rytmem „Sanny” akompaniowały na janczarach. Pan Konrad zademonstrował budowę klarnetu wydobywając różnorodne dźwięki. Dzieci wykazały się doskonałym słuchem muzycznym grając na grzechotkach do utworów: „El choclo” oraz „Cherry Pink” przypominając o wesołym karnawale. Koncert sprawił dużo radości i wywołał na wszystkich twarzach szeroki uśmiech.


 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 23 - 33 z 893