KOMUNIKAT DLA RODZICÓW 2 | Drukuj |


 
 
 
                  informacja - strajk-zawieszenie zajęć.jpg
 
 


 
KOMUNIKAT DLA RODZICÓW | Drukuj |


 
 
 
Od dnia 08.04.2019 r. mogą wystąpić problemy z zapewnieniem dzieciom bezpiecznych i zadawalających warunków pobytu w Przedszkolu nr 16 przy ul. Bukowej 3 ponieważ w referendum strajkowym przeważająca większość pracowników opowiedziała się za strajkiem. Prosimy rodziców o zapewnienie dzieciom opieki we własnym zakresie. 
 
Więcej informacji na ten temat uzyskają Państwo na stronie: Oficjalny Serwis Bydgoszczy:
 
 STRAJK NAUCZYCIELI INFORMACJE DLA RODZICÓW:
 
WSZELKIE INFORMACJE DLA RODZICÓW DZIECI DO LAT 8 ZNAJDĄ PAŃSTWO NA STRONIE: 
 
SYTUACJA PLACÓWEK OŚWIATOWYCH W KONTEKŚCIE ZAPOWIADANEGO STRAJKU 
 
 


 
Powitanie wiosny z Radą Osiedla „Leśne” na skwerze im. T. Ciepły - Gr. III, IV i V | Drukuj |

21.03.2019

 
 
 
2019-03-21_powitanie_wiosny_8 - kopia.jpg
Przedszkolaki przebrane za żabki, zajączki i bociany, z kolorowymi pomponami, kwiatkami oraz gaikiem ustrojonym w kolorowe wstążki wraz z dziećmi ze wszystkich placówek oświatowych na osiedlu Leśnym wybrały się na spotkanie z Wiosną. Organizatorem tej bardzo kolorowej imprezy była jak co roku Rada Osiedla „Leśne”. Uczestników serdecznie powitali przedstawiciele rady: pani Zofia Kosmalska i pan Kornel Kopczyk w towarzystwie clowna Bobka. Dzieci prezentując wiosenne piosenki śpiewem i tańcem zachęcały Wiosnę aby jak najprędzej do nas przyszła. Na wszystkich uczestników czekał słodki upominek od organizatorów. 


 
Zabawy z harcerzami Drużyny ,,Buki” przy SP Nr 32 - Gr. I i II | Drukuj |

15.03.2019

 
 
 
Przedszkolaków odwiedzili: drużynowa Patrycja, przyboczny Kamil, zastępowa Patrycja i szeregowy Olek. Harcerze powitali przedszkolaków pozdrowieniem ,,czuwaj”. Dzieci zaciekawione były mundurami harcerzy. Dowiedziały się, że dziewczynki mają jasne, a chłopcy ciemne mundury. Do każdego munduru dołączona jest chusta. Jej kolor związany jest z nazwą drużyny. Te czarne z zieloną obwódką symbolizują nazwę ,,Buki”. Sznurek doczepiony do pagonu oznacza funkcję jaką harcerz pełni w drużynie. Natomiast na pagonach znajduje się numer drużyny i kreseczki oznaczające stopnie harcerskie. Każdy harcerz posiada pasek, na którego klamrze widać napis ZHP i wieniec z liści dębowych i laurowych. Do zadań harcerzy należy: pomoc osobom starszym i słabszym. W czasie swoich spotkań czy wyjazdów zdobywają różne praktyczne umiejętności takie jak: radzenie sobie w lesie, rozpoznawanie ziół i gotowanie herbaty z mięty czy pokrzywy, obieranie ziemniaków, trzymanie warty. Oprócz pracy harcerze lubią się też bawić: śpiewać, tańczyć, opowiadać gawędy. I do takich zabaw goście zaprosili trzy i czterolatków. Przedszkolacy radośnie bawili się podczas zabaw ze śpiewem w kole ,,Idzie zuch” czy ,,Tumci, tutumci, tumci tata”. Na koniec harcerze poczęstowali dzieci słodkosciami i każdy otrzymał kolorowankę.
2019-03-15_harcerze_16 - kopia.jpg


 
Światowy Tydzień Mózgu – Gr. III, IV, V | Drukuj |

14.03.2019

 
 
 
2019-03-14_tydzien_mozgu_9 - kopia.jpg
Dzieci dowiedziały się do czego służy mózg, jak pracuje i jak należy o niego dbać. Mózg kontroluje wszystko co robimy i pracuje przez cały czas, nawet wtedy gdy śpimy. Jest centrum dowodzenia naszym ciałem. Dzieci przyniosły książeczki dotyczące mózgu adresowane do przedszkolaków. Zdobyły przekonanie, że najlepszym sposobem na zachowanie sprawności mózgu są różnorodne ćwiczenia. Wychodząc temu naprzeciw rozwiązywały zagadki, rebusy, łamigłówki, układały puzzle - części ludzkiego ciała, liczyły. Inną odmianą gimnastyki dla szarych komórek było kolorowanie mandali. Pięcio i sześciolatki dowiedziały się że, to właśnie w mózgu są najważniejsze ośrodki odpowiedzialne za funkcjonowanie naszego organizmu. Dzięki mózgowi widzimy, słyszymy, czujemy, gromadzimy i przetwarzamy informacje. Dzieci z dużym zainteresowaniem słuchały informacji o budowie mózgu i jego działaniu, zadawały pytania i oglądały ilustracje. Obejrzały prezentację multimedialną pt. „Tajemnice mózgu”. Przedstawiły w formie plastycznej większość czynności, za które odpowiada mózg. Wszystkie podejmowane tego dnia działania miały na celu doskonalenie koncentracji uwagi, pamięci, orientacji i innych aktywności ludzkiego mózgu. To był bardzo aktywny dla naszego mózgu dzień.


 
Teatrzyk „Przygody Krasnala Pączka” Gr. I-V | Drukuj |

11.03.2019

 
 
 
Aktorzy z krakowskiego Teatru „ Kanon” przedstawili w humorystyczny sposób historię krasnala łakomczucha. Objadał się pączkami, cukierkami i ciasteczkami. Był grubiutki, bardzo leniwy i ciągle głodny. Za nic miał gimnastykę i zdrowe odżywianie. Na szczęście z pomocą przyszli mu przyjaciółka Skromnisia i król Figlarz. Dzieci brały czynny udział w przedstawieniu. Pomagały Pączkowi zerwać ze złymi nawykami. Z dużym entuzjazmem radziły bohaterowi jak należy postępować. Jednocześnie miały możliwość zrozumienia, że nie można spożywać dużej ilości słodyczy, lecz zastąpić je owocami i warzywami oraz aktywnością ruchową. Pączek ze strachu, że go zjedzą, zaczął zdrowo się odżywiać i uprawiać gimnastykę. Postanowił nawet zmienić imię, gdyż nie chciał być już łakomczuchem. Zachęcał dzieci do zdrowego stylu życia. Przez cały spektakl przedszkolaki doskonale się bawiły.
2019-03-11_teatrzyk_23 - kopia.jpg


 
Gazetka Przedszkolna „Leśne Echo” – Wiosna 2019 | Drukuj |


 
 
 
gazetka wiosna 2019.png
W dziale „Nasza gazetka” zamieściliśmy najnowszy 82 numer „Leśnego Echa”. Dziękujemy Rodzicom, Babciom i Dziadkom za materiały. Zachęcamy do pobierania


 
Zajęcia edukacyjne „Wynalazki” - Gr. IV | Drukuj |

08.03.2019

 
 
 
Sześciolatki dowiedziały się, jak należy rozsądnie korzystać z osiągnięć techniki. Poznały historię żarówki i jej zastosowanie w życiu codziennym. Wymieniły naturalne i sztuczne źródła światła. Podczas zajęć plastycznych wykonały żarówkę z folii, papieru i kreatywnych drucików. Uczestnicząc w zabawie badawczej „Telefon z kubeczków” odkryły, że dźwięk może wędrowaćod nadawcy do słuchacza po sznurku, zaś kubeczki podczas mówienia ulegają drganiom. Na podstawie ilustracji dostrzegły rozwój cywilizacji. Rozpoznawały urządzenia techniczne i sposoby przeobrażania ich przez ludzi w coraz doskonalsze formy. Przedszkolaki poznały działanie maszyny do pisania. Zauważyły, że wynalazek ten nie pobiera prądu i jest odpowiednikiem dzisiejszych laptopów.
2019-03-08_zajecia_wynalazki_12 — kopia.jpg


 
Wycieczka do Warsztatu Terapii Zajęciowej „ Modrzew” – Gr. IV | Drukuj |

04.03.2019

 
 
 
2019-03-04_wycieczka_modrzew_31 — kopia.jpg
Kształtując postawę proekologiczną sześciolatki poznały sposoby wykorzystywania niektórych odpadów jak: papier, plastik, szkło. Kierownik warsztatów pani Magdalena Zajkowska oprowadziła dzieci po pracowniach, w których pod nadzorem instruktorów podopieczni wykorzystywali surowce naturalne i sztuczne w celu nadania tzw. „drugiego życia”. W pierwszej pracowni - małej poligrafii przedszkolaki zobaczyły jak można ozdobić pudełka, zrobić samodzielnie torebkę na prezent oraz koperty. W drugiej ogrodniczo – przyrodniczej zapoznały się ze sztukę tworzenia mis, doniczek, wazoników, świeczników. Wszystkie przedmioty wykonane zostały z drewna i gliny. W trzeciej - plastycznej poznały sposoby przetwarzania rolek po papierze toaletowym, z których powstały piękne kolorowe kwiaty. Natomiast w pracowni kroju i szycia, haftu i tkactwa dzieci zobaczyły różne techniki wykonywania haftu płaskiego, krzyżykowego, supełkowego i płaskiego. Sześciolatki nabyły przekonanie, że surowce naturalne trzeba oszczędzać i dbać o środowisko, w którym żyjemy. 


 
Program przedszkolnej edukacji antytytoniowej „Czyste powietrze wokół nas”- Gr IV | Drukuj |

26.02.2019

 
 
 
Sześciolatki w trakcie wycieczki po pobliskim osiedlu rozpoznawały różne źródła dymy. Rozwijały wrażliwość na szkodliwość dymu papierosowego. Poznawały miejsca w których mogą być narażone na dym. Dowiedziały się, że wdychając dym tytoniowy mogą mieć osłabiony system odpornościowy i częściej chorować. Pogłębiły swoje kompetencje w zakresie umiejętności zachowania się w sytuacji gdy inni palą. Poznały maskotkę Dinusia i piosenkę o nim. Wykonywały różnorodne prace plastyczne na powyższy temat. Dzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniami z rówieśnikami.
2019-02-26_czyste_powietrzegr4_5 — kopia.jpg


 
Program edukacji antynikotynowej „Czyste powietrze wokół nas” - Gr. V | Drukuj |

25.02.2019

 
 
 
2019-02-25_czyste_powietrzegr5_3 — kopia.jpg
Celem zajęć edukacyjnych.opracowanych przez Państwową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną. było wzbogacenie wiedzy dzieci na temat skutków palenia papierosów oraz nabywanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach przebywania w zadymionych pomieszczeniach. Pięcio i sześciolatki uczestniczyły w zajęciach otematyce: „Co i dlaczego dymi?”, „Jak się czuję, kiedy dymi papieros?”, „Co się dzieje, kiedy ludzie palą papierosy?, „Jak unikać dymu papierosowego?”. Zajęciom towarzyszyła maskotka programu, dinozaur Dinek, która pomagała w rozwiązywaniu zadań problemowych, uczyła współdziałania w zespole, była bohaterem historyjki, opowiadania i piosenki. Podczas zajęć, dzieci m.in.: wykonały postać Dinka z talerzyków papierowych, rysowały znaczki zakazujące palenie, wymyślały hasła zachęcające dorosłych do dbania o zdrowie i zerwania z nałogiem palenia papierosów, wykonywały ćwiczenia oddechowe, relaksacyjne i wizualizacyjne uświadamiające, że oddychanie świeżym powietrzem jest zdrowe. Wprowadzenie wychowania antynikotynowego jako części wychowania zdrowotnego stanowi pierwsze ogniwo działań edukacyjnych na rzecz kształtowania świadomych postaw antynikotynowych u dzieci.


 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 1 - 11 z 992